Det är minst lika okej

Jag känner inte igen mig själv numera. Jag är inte mitt bästa jag. Jag skrattar inte lika mycket längre. Jag har svårt att se saker ur en posetiv synvinkel. Jag har ingen motivation längre. Jag är psykiskt instabil och blir ledsen för minsta lilla. Men vet ni? Det är så det är. Och det måste vara så ibland för att man ska kunna uppskatta och få perspektiv på saker när allt är bra. Förut kunde jag alltid sätta pricken på vad det var jag mådde dåligt över. Jag är inte den som som viker mig när en sak går dåligt, men när det är flera faktorer utav mitt liv som går snett tar orken tillslut slut. Just nu känns det som att alla de där gamla vanliga anledningarna till att jag är deppig bara har klumpat ihop sig till en stor massa och jag inte kan urskilja vad jag borde lägga ner energi på och inte. 
Jag har alltid fått tagit mycket skit. Falska anklagelser, skitsnack och rykten. Med tiden har jag lärt mig att inte lyssna på sånt, säga ifrån när någon inte behandlar mig med respekt osv. Men nu, i mitt instabila tillstånd tar jag åt mig igen, låter folk trycka ner mig, göra sig roliga på min bekostnad. Jag har blivit jätte osäker och fått sämre självförtroende. Känner mig ful/dålig/värdelös på allt just nu. Usch måste hitta tillbaka till mig själv igen. Få lite skinn på näsan och vara lycklig. Även fått skit för att jag pratar så mycket känslor här i bloggen och på föreläsningen jag var på härom dagen började jag fundera över varför det är mer accepterat och tillåtet att prata om fysisk ohälsa än om psykisk?
1 Anonym:

skriven

Vill bara säga detta: Du är en sån tjej jag och mina vänner brukar säga "hon är så snygg" "hon borde bli modell"

2 Anonym tjej från Göteborg :

skriven

jag tycker du är helt fantastisk och så inspirerande. Jag skrev till och med om dig i mitt skolarbete i idrott eftersom du har varit en sånn inspiration och dina texter o vad du berättar ger mig motivation i både träningen och i livet. Jag önskar dig all lycka o hoppas vi ses snart igen. :)

3 Anonym:

skriven

Det där är ju inte du på bilden haha.. är melinkaroline på instagram. varför leker du att det är du

4 Anonym:

skriven

Du om någon förtjänar guldpennan i blog awards! Dina texter och din insperation är helt fantastisk!

5 Anonym :

skriven

åh vad jag behövde detta, behövde känna mig mindre ensam, tack Ellinor. Dina texter når ut, tack för det.

Kommentera här: