Mina åsikter kring instagram

En sak jag inte förstår är varför folk har blivit så hatiska gällande instagram. Man tycker att det har blivit så mainstream att lägga upp bilder när man tränar och äter rätt. Jag kan verkligen inte, hur mycket jag än vrider och vänder på det, förstå på vilket sätt det skulle vara dåligt? Det är väl så mycket bättre att folk börjat leva hälsosammare, masar sig till gymmet och får någonting gjort än att ligga hemma i sängen och trycka i sig socker? Sen det här med att folk stör sig på att man lägger upp matbilder. Varför lägger man ner energi och stör  sig på en sådan värdslig sak? Och om det är så frukstansvärt jobbigt att se sådana bilder, jamen lilla stackare hur svårt kan det vara att klicka på "avfölja" knappen då... Alla får väl lägga upp bilder på vadfan de vill, och det tycker nog alla egentligen. Men sen att fler reagerar på när någon lägger upp halvnakna bilder är ju ganska realistiskt. Jag skrattar bara åt tjejer som tror att de "står på sig" och "går sin egen väg" för att de är modiga nog att lägga upp blottande bilder. Enligt mig visar det bara hur dåligt självförtroende dessa stackare har och mitt i detta försvann deras självrespekt när de ville få bekräftelse. De gör verkligen vad som helst för att få många likes på sina bilder vilket jag tycker är så himla tragiskt. Det jag även tycker är tragiskt är att samhället är så uppbyggt på status. Någon blir plötsligt ful om den inte har många followers eller likes på instagram. Jag tycker det är sjukt att människor ställer sig i det allra konstigaste poserna och putar så mycket det bara kan med olika kroppsdelar för att se sexiga ut. Det sjuka i det hela är alltså att samhället kräver detta för att man ska anses vara snygg. Blir seriöst illamående på hur ytligt allt är ibland. Man kan spåra vidare på det här hur mycket som helst och jag kom ifrån min poäng lite men jag kände bara att jag behövde skriva av mig för att få ur mig saker jag gått runt och tänk på ett tag. 

Kommentera här: