Grattis farmor


Klockan är nu tio i fyra och jag har fortfarande inte somnat. För mycket tankar! Kom på att jag glömde berätta vad jag gjorde ikväll så öppnade datorn igen. Var hemma hos farmor och firade hennes 85års dag. Förstå hur mycket hon gått igenom under de där åren! Blir helt farscinerad. Blir även helt ställd när farmor ibland glömmer bort mitt namn eller blandar ihop mig med någon utav mina kusiner. Sedan jag började spela handboll i Stockholm har jag inte alls umgåtts lika mycket med farmor som jag gjorde förut. Plötsligt var jag inte hemma i veckorna och jag var bortrest över helgerna. Känns som jag missat så mycket med henne och får jätte dåligt samvete. Får så ont i hjärtat nu när hon har börjat glömma av självklara saker med. Finaste farmor. Ha den äran, hoppas du uppskattade den sena uppvaktningen! 
Nu måste jag verkligen försöka sova igen..

Kommentera här: