Att sakna någon


Vi har alla har känt den där känslan som kryper fram, den som sliter och drar i en inuti. En extrem jävla längtan. Minnen dyker upp i huvudet, alla de där gångerna ni hade det så kul tillsammans. Nu är dem bara minnen, inget annat. Det är så sorligt att du försöker tänka bort den tanken. Du kanske blir lite arg, varför var allt tvungen att få ett slut? 
Jag har många gånger ställt mig frågan, ska jag höra av mig? Eller ska jag låta personen i fråga själv få komma tillbaka? Visa att den ångrar sig, vill ställa allt till rätta. Nästa fråga, skulle jag låta den rätta till allt? Låta den få en till chans? Jag har många människor jag tänker såhär om. Vissa vill jag aldrig mer höra ifrån, andra saknar jag för mycket för att jag ska byr mig om deras misstag. Allt är på gott och ont. För vissa människor ska man inte ha i sitt liv fastän det känns omöjligt ett tag.
Några har jag gett fler chanser, som jag sedan ångrat. Liksom andra jag varit glad för att jag förlåtit. Jag tror att den jobbigaste känslan är när någon inte försvunnit helt, men inte finns där längre heller. Det där mitt i mellan. Vad ska man då göra? Man vill inte ta upp någonting, med risk för att förvärra situationen. Samtidigt som man inte bara vill gå tyst och låta det rinna ut i sanden. Usch, den där vidriga känslan som kommer fram när du ska sova, när du var på den där platsen ni brukade vara på, eller lyssnar på eran låt. Den där känslan att någonting saknas. Någonting som borde vara där.
1 Anonym:

skriven

Bra skrivet!

2 Fanny:

skriven

Hej Ellinor, jag har nästan precis kommit in hit på din blogg och har nu läst igenom arkivet ganska långt bak, jag måste bara säga att det här är nog den bästa blogg jag nånsin halkat in på. Allt du skriver om känner jag igen mig i så stört mycket, det är som om jag skulle kunna skriva det här själv. Det du skrev om varför du är som du är, det var som du skrev om mig. :D Känns så himla sjukt att det finns någon som känner precis likadant. Allt det här med vem du är och att det kommit och gått människor under hela ditt liv, hur rädd du är att förlora din kille osv, jag ville egentligen ingenting speciellt utan bara säga att du inte alls är ensam. Känner bara när jag läser dina texter att jag gärna skulle vilja prata med dig för det verkar som om vi har saker gemensamt och tänker i samma banor! Fortsätt gärna skriva om sånna saker för det går rakt in i hjärtat! Kram och tack för en Superblogg!

3 Anonym:

skriven

ja, min bästavän som tycks glömt bort mig sen hon bytt skola.

Kommentera här: